Bäverinvasion eller bara höstfällning?

Jag passerade ett märkligt fenomen när jag åkte till Frösunda och släppte av min sambo på jobbet igår, är det bävrar som har flyttat in till stan som har gnagt ner alla grenar och lagt i högar tro?



Eller är det bara helt vanliga arborister (trädvårdare) som har varit i farten och höstbeskurit träden kanske. I vilket fall som helst så hade jag väldigt gärna varit där och sett hur det gick till när de sågade gren för gren, och om de firade ner dem en och en eller släppte dem rakt ner - det verkar ju som om bilarna har stått där hela tiden. Hugaligen, där hade inte jag velat ha bilen under tiden. Och en del klagar på att det är problematiskt att stå under ekar och almar för att det droppar sav, vad är då det här i jämförelse ;-).

Det är fascinerande med arborist-yrket, de klänger högst upp som de aldrig har gjort annat, och de kapar hur mycket grenar som helst och ändå ser träden bara lite "lättare" ut, ungefär som en liten kille som kommer ut från frisören. Jag brukar själv "fuska" lite i arboristyrket, jag har egna äppelträd som jag har lyckats hålla på en rimlig nivå, med i stort sett den klassiska paraplyformen, och jag brukar hjälpa andra när behov finns. Jag ska nog försöka gå nån kurs i ämnet och lära mig ännu mer.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0