Höstpyssel i trädgård och växthus

Idag var det en toppendag för höstpyssel i trädgården, som synes har det ramlat ner en del löv som jag ville ta hand om, nog för att det är bra för gräsmattans maskar med löv, men löven behövs på annat håll, dem sparar jag i säckar och lägger på rosorna och i andra rabatter med känsliga växter, men inte förrän det blir kallare, annars får växterna för varmt och börjar tro det är vår. Till våren får det bli kompost av löven om de inte multnat. Jag  plockade av de tomater i växthuset som var kvar och lade i en korg, de får stå och eftermogna inomhus, sen röjde jag bort tomatplantorna och slängde dem på komposten. Lite gråmögel fanns det på dem nu, men jag brukar aldrig lägga kompostjorden i växthuset, det är för känslig miljö, så där använder jag ny säckjord och hästgödsel.

Jag hann också med att plocka undan trädgårdsmöblerna, då kom jag på att jag skulle elda upp kolen som fanns kvar i grillen, så det blev en riktigt mysig grillafton, Amanda och jag grillade äpplen som vi hade doppat i honung, det blev fantastiskt gott. 


Mitt i allt detta hann jag också med att gå och se en innebandymatch med Jesper, de vann med 19-0 (stackars motståndare). Han spelade också en match på morgonen, den vann de "bara" med 14-0 eller nåt liknande - jag tror de är rätt bra våra grabbar ;-)

"Om aftonen skall man prisa dagen." Ordspråk från Norge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0