Lunch med tandfén?

måndag igen – ösregn och jag måste gå till jobbet fast barnen har höstlov.  Helgen gick som vanligt alldeles för fort, men vi hann med en del trevligt. Sovmorgon i lördags till halv tio för ovanlighetens skull. Jesper och Lollo åkte på fotbollsmatch (Djurgården) och var borta hela dagen, så jag tog Amanda med mig och åkte på shoppingrunda till något så hett som Stinsen. Ja, jag vet att vi har Täby Centrum som är jättebra med massor av affärer, men vi är så hjärtligt trötta på dem, man kan behöva bli lite överraskad ibland. Vi shoppade lite kläder och så åt vi lunch, och då dök vår gulliga tandsköterska upp, så hon sällskapade med oss.

Igår var det stallet i stort sett hela dagen. Amanda hade fått en plats i dressyrgruppen klockan två, och jag har ju min plats i gruppen som börjar klockan fyra.  Ridningen gick med mina mått otroligt bra, jag fick Turbo att gå på tygeln mer än halva lektionen, och skänkelvikningarna i trav flöt på som en dans. Man blir ju lycklig när det funkar så fint, äntligen börjar jag fatta att det är JAG som måste göra jobbet och göra det HELA tiden :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0