En säck med flis....

rånarligan som slog till mot värdedepån i Västberga kom nog undan med en hel del säckar med flis, verkar som om de släppte av dem lite här och där innan de lämnade helikoptern. Jag har också fått en säck med flis - eller två faktiskt - tyvärr inte av den ädla sorten men ändå värdefullt. Det var grannen som stod och körde med sin kompostkvarn, han har en hel hög med ris som han ska flisa ner, så jag tiggde till mig två säckar. Jaha, vad ska du med DET till då tänker ni?! Jo, det är superbra marktäckning i gångarna till kolonilotten, med lite markduk eller tidningar under blir det riktigt fint, man slipper gå i lera när det regnar, ogräset kommer inte upp, och det ser snyggt ut också.

Vad händer i övrigt i odlingarna nu då - ja, tomaterna mognar allteftersom i växthuset, varannan dag hämtar jag in en halvliter tomater ungefär, jag har mest cocktailtomater, men också gul pärontomat som är både vacker och god. Aubergineplantan har givit två frukter än så länge, jag gjorde Baba Ganouche av dem, en libanesisk röra med vitlök och yoghurt mm. Chiliplantorna har massor av frukter men inga har fått färg ännu, Två av plantorna har fått flytta in, ska försöka övervintra dem om det går. Vindruvsplantan har växt upp till taket, det är första året för den så inga klasar ännu.

Inga projekt ikväll, för ikväll var det stallet som gällde. Det var kallt, 5-6 grader, men vi tränade oss varma. Det blev en stund på ridvolten, nu är det så mörkt så det blir så tråkig ridning i skogen även om vi har pannlampor.

Sovdags! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Mattias

Vad härligt det måste vara att bara kunna hämta egna grönsaker!! Kan du inte skicka ner lite till oss? =)



Kram!

2009-09-30 @ 23:45:32
URL: http://mattias860423.blogg.se/
Postat av: Carina

ja det är toppen, man får verkligen lön för mödan nu. Det skulle nog kunna ordnas en liten "smakprovslåda" till er, ska se om det går...

2009-10-01 @ 08:39:01
URL: http://cederlott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0