Fina morötter,...

i år gjorde jag visst ett bra förarbete! Massor av gödsel och mycket bearbetning av jorden, det är den bästa medicinen. Och så en del nässelvatten. Jag har tagit nässlor och lagt i vatten under några dagar, och sedan har jag silat av och hällt i vattenkannan och spätt ut ungefär 2/3 vatten och resten nässelvatten, det beror på hur starkt det ser ut, det ska vara som svagt te ungefär. Den här blandningen luktar visserligen inte tårta, men den bygger upp växtens motståndskraft mot alla möjliga problem plus att det är näringsrikt.



Jag lyckades också äntligen få med mig några gurkor hem, den första omgången plantor vissnade så jag fick börja om med nya, men nu börjar de ge lite gurkor, precis lagom till frosten ska börja komma ;-). Jag gick raka vägen hem och gjorde smörgåsgurka, det är så himla gott på leverpastejmackorna! Det blev bara en burk, men har jag tur blir det en omgång till.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0