Gerilla gardening

Konstigt uttryck, eller hur. Vad kan det vara för någonting undrar man. Jo det är helt enkelt så att man odlar där det är möjligt att odla oavsett om man äger eller förvaltar platsen eller inte. Ibland kan det vara så enkelt som att man sätter några fina lökar på en plats som behöver prydas, som ingen verkar bry sig om. Ibland kan det vara mer ordentlig odling med grönsaker som man skördar, som man sätter lite i skymundan så inte någon annan upptäcker och skördar innan man själv hinner dit. Jag håller på att pröva detta med gerilla gardening litegrann - vi har en gemensam yta med grannarna där det bara är ogräs och lite buskar, och i denna fina sandjord har jag tryckt ner jordärtskocksplantor tidigt i somras. De har nu växt upp till stora fina plantor som börjar blomma, och jag ser fram emot att kunna skörda och göra den goda soppan som jag har skrivit receptet på här på bloggen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0