Höstbruket är i gång

Höstgrävningen är påbörjad, det har tagit lite mer tid den här hösten med alla andra aktiviteter som drar åt andra håll, men förra helgen fick jag äntligen tid att gräva i landen igen. Vitlöksbädden blev klar, det är den svarta rutan nedan, och i helgen ska jag försöka hinna sätta vitlöken. I år ska jag använda årets skörd som sättlök då de blev jättefina och stora. Det blir cirka 70 plantor på denna yta, så det gäller att gödsla ordentligt så de blir lika fina nästa år.



Här syns rödbetslandet i förgrunden, det är nygrävt och de stora jordkokorna ska få ligga kvar och frysa sönder över vintern, all rödbetsblast är nedgrävd som jordförbättring, ett mycket bra sätt att slippa få fullt i komposten när man skördar stora mängder, samtidigt som det förmultnar och blir bra mullämnen. Längre bak skymtar en pumpa som ligger kvar och mognar, och till höger står mangold som fortfarande är fin med sina röda bladnerver.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Tänk om jag eller Johanna hade haft en bråkdel av dina gröna fingrar, då hade våra blommor överlevt lite längre =)

2010-10-08 @ 14:17:30
URL: http://matiros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0